zaterdag 9 mei 2009

Basisrecept voor een heerlijke botercrèmetopping!

In het vorige bericht is te zien hoeveel cupcakes ik de afgelopen weken heb gemaakt. Ik ben namelijk helemaal weg van het boek van Shelly Kaldunski dat ik eerder al een aantal keren genoemd heb en wil zoveel mogelijk recepten uitproberen.

Een van de leukste recepten vind ik haar Basic Buttercream recept. Aan dit basisrecept kun je elke smaak toevoegen die je maar wilt. Het recept kun je hier vinden. Dat is het recept voor de witte chocolade variant. Andere varianten zijn:
  • Vanille: voeg 1 tl vanille extract toe aan het basisrecept.
  • Chocolade: voeg 80 g gesmolten pure- of melkchocolade en 1 el cacaopoeder toe aan het basisrecept.
  • Kokos: voeg 1 - 2 el kokossiroop toe (ik heb kokossiroop van Monin gebruikt).
  • Karamel: voeg naar eigen smaak (zelfgemaakte) karamelsaus toe.
  • Aardbei: voeg ongeveer 100 g aardbeienjam toe.
  • Koffie: voeg 80 - 100 ml espressokoffie toe.
Deze varianten heb ik al uitgeprobeerd en zijn allemaal erg goed uitgepakt. Een aanrader dus!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten