donderdag 15 juli 2010

Witte Chocolade Pindakaas Muffins




Mijn zoveelste poging tot het maken van goede muffins en ik moet zeggen dat ze dit keer goed gelukt zijn!
De combinatie van pindakaas met witte chocolade leek mij eerst een beetje vreemd. Maar eigenlijk is het erg lekker.
Het recept komt uit wat ik mijn Chocoladebijbel noem: Le Livre d'or du Chocolat. Hieronder het recept!

Voor 12 muffins:
Ingrediënten
200 g bloem
120 g witte chocolade, in stukjes
125 g pindakaas
1 tl bakpoeder
1/2 tl natriumbicarbonaat
60 g boter
100 g lichte basterdsuiker
1 tl vanille-extract
1 ei
125 ml melk
snufje zout

Bereiding
Verwarm de oven voor op 180°C (heteluchtoven).
Weeg de bloem af in een kom en voeg er de bakpoeder, natriumbicarbonaat en het zout aan toe. Zet apart.
Mix in een andere kom de boter met de pindakaas, de suiker en het vanille-extract. Voeg het ei toe en mix tot een homogeen mengsel.
Voeg afwisselend de bloem en de melk toe aan het eimengsel. Mix tot een homogeen mengsel.
Spatel als laatste de witte chocolade erdoor.
Verdeel het beslag over 12 muffinvormpjes en bak de muffins in de voorverwarmde oven voor 20 - 30 minuten. Check de muffins na ongeveer 20 minuten op gaarheid door er een satéprikker in te steken. Als deze er schoon uitkomt zijn de muffins gaar.
Haal de muffins uit de oven en laat ze enkele minuten in het bakblik afkoelen. Laat de muffins vervolgens volledig afkoelen op een rooster.

3 opmerkingen:

  1. Ze zien er niet alleen erg lekker uit, de foto's zijn ook erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inderdaad lijkt mij een lekkere combi :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Mirtje. Ik heb je in zonnetje gezet op mijn blog. Kijk maar in de sidebar. xxx

    BeantwoordenVerwijderen