vrijdag 29 juli 2011

Nog meer cupcakes...

Ja....nog meer cupcakes! Ik heb weer wat nieuwe recepten uitgeprobeerd de laatste tijd. De Peanut Brittle Cupcake is mijn nieuwe favoriet! Het is een vanille cupcake, met een vulling en topping van Italian Meringue Botercrème (met pindakaas) en Peanut Brittle. De recepten kun je hier en hier vinden.
Voor de Italian Meringue Botercrème heb ik een recept gebruikt van Martha Stewart. Daaraan kun je naar eigen smaak pindakaas toevoegen. Het is een heerlijke luchtige botercrème op basis van eiwit, suikersiroop en boter. Het is te vergelijken met de Zwitserse Meringue Botercrème, alleen de bereiding is anders.
Hieronder een foto van het resultaat.


Ik ben echt helemaal weg van de combinatie van zoet en hartig. Peanut Brittle is hier voor mij het perfecte voorbeeld van. Het zoute van de pinda's en het zoete van de gekarameliseerde suiker. Een heerlijke combi!


Nog een andere variant cupcakes is de Apple Crumble Cupcake. Het is een vanille cupcake met een Italian Meringue Botercrème met kaneel in een crumble.
Het recept voor de cumble kun je hier vinden. Hieronder een foto van het resultaat.


Veel bakplezier!

5 opmerkingen:

  1. oh wat een goede ideen weer Mirtje !!
    Als ik het me goed herriner houd je ook van Paris. En als je eens je twee passies combineerde en naar Cupcake Camp Paris komt? Vindt plaats 2 october.
    Meer informatie op het blog http://cupcakecampparis.blogspot.com/ of op de facebookpagina https://www.facebook.com/CupcakeCampParis
    Zou erg leuk zijn !!
    Groetjes
    Nicolette

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Nicolette,

    Ik had het inderdaad gezien het Cupcake Camp Paris!! Ik zou ontzettend graag komen maar ik ga een half jaar stage lopen in Afrika, dus ik ben niet echt in de buurt. Maar houdt me op de hoogte als er vanaf begin februari 2012 weer een plaatsvindt! Dan kom ik graag een kijkje nemen! Is het eigenlijk ook voor buitenlandse deelnemers of moet je in Frankrijk wonen om mee te kunnen doen?

    Groetjes,

    Mirtje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een avontuur ! Afrika !
    Cupcake Camp is voor iederen die van cupcakes houdt ! Zoals het er nu uit ziet wordt het echt een jaarlijks evenement, dus ik reken op je volgend jaar !!!
    Veel succes met je stage !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Sinds kort ben ik helemaal gek van cupcakes maken. Ik ga zeker één van deze recepten uit proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hi! I would like to share your recipes on our site. Making your content available to our users would increase the visits to your blog and we would happy to have your nice images and recipes with us :). If you like the idea, please, visit Volrecepten.be. You will find a link with the instructions in the Top Blogs section.
    Hope to see you there soon!

    BeantwoordenVerwijderen