vrijdag 22 maart 2013

Red Wine Cupcakes

Al vaker ben ik langs recepten gekomen voor cupcakes met een alcoholische drank. Maar degene die me het meest nieuwsgierig maakte was een recept met chocolade en rode wijn. Het recept kun je hier vinden.


Alhoewel ik denk dat een roomkaastopping goed bij het recept past, wilde ik toch de rode wijn wat meer naar voren laten komen. Daarom heb ik mijn eigen Swiss Meringue Buttercream gebruikt en daardoor een siroop van rode wijn geroerd.

De siroop maak je als volgt:
Doe 200 ml rode wijn met 2 eetlepels honing in een pan. Kook het geheel in tot er een dunne stroop ontstaat. Laat deze afkoelen.

Maak ondertussen de botercrème. Het recept kun je hier vinden.

Mix de stroop door de botercrème. Voorzie de cupcakes van een royale hoeveelheid van de rood/paarse crème.

TIP!
Voor een extra speciale cupcake! Vul de cupcakes met geitenkaas vermengd met honing!


1 opmerking:

  1. Ik heb het geprobeert!
    Super lekker was het zeg !
    Ook mn ouder vonden het erg lekker :)

    BeantwoordenVerwijderen